REKLAMA
Znaleziono 673 wyników
Powstanie kolejny odcinek obwodnicy Poręby i Zawarciaartykuł
Pokaż artykuł
Powstanie kolejny odcinek obwodnicy Poręby i Zawarcia
GDDKiA ogłosiła postępowanie przetargowe na budowę pozostałej części obwodnicy w ciągu DK78. Odcinek o długości 7,5 km stanowiący kontynuację budowanego od marca 2022 r. odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia swój początek będzie miał na budowanym węźle Kromołów. Zakończy się rondem w Żerkowicach, które zostanie wybudowane w ramach obwodnicy Kroczyc.
Czy gigantyczna inwestycja Intela pod Wrocławiem jest zagrożona?artykuł
Pokaż artykuł
Czy gigantyczna inwestycja Intela pod Wrocławiem jest zagrożona?
W ostatnich dniach w przestrzeni publicznej pojawiły się nieoficjalne informacje o rzekomym zagrożeniu planowanej największej inwestycji zagranicznej w historii Polski, która ma powstać na Dolnym Śląsku, w okolicy Wrocławia.
Zmiany w infrastrukturze napędzają rozwój branży TSL w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmiany w infrastrukturze napędzają rozwój branży TSL w Polsce
Branża TSL odgrywa istotną rolę w światowym handlu i gospodarce. Jednym z kluczowych czynników wpływających na jej rozwój jest jakość infrastruktury transportowej, która obejmuje drogi, tory, porty i lotniska. W ostatnich latach można zauważyć znaczący rozwój branży, który jest ściśle związany z inwestycjami w te obszary.
Rusza budowa obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12artykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12
Rozpoczyna się budowa ponad 13-kilometrowej obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12. Inwestycja realizowana jest w formule Projektuj i buduj. Umowę o wartości 442 mln zł Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała z firmą Strabag w czerwcu 2021 roku.
Mazowieckie: GDDKiA przygotowuje dokumentację projektową dla 490 km nowych drógartykuł
Pokaż artykuł
Mazowieckie: GDDKiA przygotowuje dokumentację projektową dla 490 km nowych dróg
W województwie mazowieckim Generalna Dyrelcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) realizuje prawie 200 kilometrów nowych tras, a w przygotowaniu mamy kolejne odcinki. Projektanci pracują nad dokumentacją autostrad, dróg ekspresowych i dróg głównych ruchu przyspieszonego (przede wszystkim obwodnic). Łączna długość tych odcinków to około 490 km. Są one w różnych fazach opracowania, zaczynając od Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego po Koncepcję programową.
W Polsce ma powstać około setki małych, modułowych reaktorów jądrowychartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce ma powstać około setki małych, modułowych reaktorów jądrowych
Modułowe reaktory SMR są już dość powszechnie uważane za technologię, która może zastąpić konwencjonalną energetykę jądrową. Inwestuje w nią już wiele państw świata. Duże zainteresowanie widać też w Polsce. Jak podaje Polski Instytut Ekonomiczny, według oficjalnych zapowiedzi w kraju może powstać ok. 100 SMR-ów. Pierwszy z nich zacznie działać prawdopodobnie na początku przyszłej dekady.
Światowy gigant stawia na aglomerację wrocławską i Przemysł 4.0!artykuł
Pokaż artykuł
Światowy gigant stawia na aglomerację wrocławską i Przemysł 4.0!
Kolejny światowy gigant stawia na swój rozwój w aglomeracji wrocławskiej. Tym razem jest to niemiecki koncern Bosch, który stale rozbudowuje swoją fabrykę ulokowaną w Mirkowie (gmina Długołęka), zlokalizowaną tuz przy granicy z Wrocławiem.
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego wymagał wielu zmian i urealnienia. Premier Donald Tusk podczas środowej konferencji prasowej przedstawił kluczowe założenia dla rozwoju sieci komunikacyjnej w Polsce. Projekt zakłada trzy kluczowe elementy, które konieczne są do wykonania tzw. "trójskoku".
Aktualny stan przygotowań do realizacji inwestycji na dolnośląskich drogach artykuł
Pokaż artykuł
Aktualny stan przygotowań do realizacji inwestycji na dolnośląskich drogach
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzi rozbudowę dolnośląskich dróg, podnosząc ich standard i bezpieczeństwo podróżnych. Przygotowanie do realizacji każdej nowej inwestycji wymaga przeprowadzenia prac projektowych, uzyskania stosownych decyzji i zapewnienia finansowania. Dopiero wtedy można ogłaszać przetarg na wyłonienie wykonawcy. Obecnie GDDKiA intensywnie pracuje nad przygotowaniem dokumentacji do realizacji ponad 300 km dróg ekspresowych S5 i S8, autostrady A4 oraz obwodnic.
Ludwika Zamenhofa 15inwestycja
Pokaż inwestycję
Ludwika Zamenhofa 15
Gdynia, ul. Ludwika Zamenhofa 15
metraż
1 165 m2
cena
3 315 000
Po pełnym sukcesów 2021 roku, rynek magazynowy w Polsce nadal nie zwalnia tempaartykuł
Pokaż artykuł
Po pełnym sukcesów 2021 roku, rynek magazynowy w Polsce nadal nie zwalnia tempa
Obok wielkiej piątki, na celownikach deweloperów pojawiają się nowe, dobrze skomunikowane, lokalizacje. Rozwój sektora e-commerce wciąż napędza budowę kolejnych obiektów, bardziej ekologicznych i przyjaznych dla pracowników. Wyzwaniem dla rynku mogą stać się natomiast rosnące koszty budowy, kurczące się banki ziemi oraz utrudniony dostęp do pracowników magazynowych.
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?artykuł
Pokaż artykuł
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?
Wiele zabytkowych budynków wciąż pozostaje w opłakanym stanie. Samorządy często nie dysponują odpowiednimi funduszami na ich remont, również dla prywatnych właścicieli jest to zbyt dużym obciążeniem finansowym. Rozwiązaniem mogłaby być rewitalizacja prowadzona przez inwestorów zewnętrznych. Niestety, skomplikowane i czasochłonne procedury administracyjne wielu z nich zniechęcają. Dochodzą do tego często niezrozumiałe, a przy tym uznaniowe decyzje wojewódzkich konserwatorów zabytków wydających pozwolenia. Czy jest szansa, żeby to zmienić?
REKLAMA